Rubriky
Akce Kronika

Podzimní výpravy družin

Pandičky

8. 12. 2023 vyrazila družina Pandiček už na 2. výpravu v tomto pololetí, a to do Bohdalínské klubovny. Před samotnou cestou si pro ně připravila úkol první světluška Hbituška a musely si samy nakoupit jídlo na sobotní snídani a oběd. Po příjezdu do klubovny, večeři a vybalení se, měly za úkol společnými silami, provázky a jednou fixou nakreslit Pandu. Před spaním na ně ještě čekala stezka odvahy, kterou je provedla světluška Hloubalka. A pomocí písničky jim pomohla překonat strach ze tmy. Na druhý den ráno po rozcvičce měly za úkol si samy připravit snídani. Dopoledne se stihly naučit i něco málo z orientace a práce s mapou a došly až k Váňově studánce. Po obědě, se kterým také pomáhaly, si vyplnily několik úkolů v Lucerně. Za splněné úkoly dostaly od světlušek, které je celou výpravou prováděly, puzzle s jejich obrázkem. A vypadá to, že je během roku čeká ještě další dobrodružství s ostatními světluškami z Lucerny. 😀 – Kačut

Tygřice

Tygřicím bohužel v tomto pololetí sice žádná výprava nakonec nevyšla, to jim ale nezabránilo si pořádně užít družinové schůzky a další oddílové akce! A v dalším pololetí už se jim snad s výpravami více zadaří!:)

Tento půl rok se tedy Tygřice věnovaly především přípravě na závody, které je letos čekají. Vyzkoušely si jak postavit stan, zorientovat se v mapě, poznávat zvířata a rostliny, co dělat v krizové situaci a nebo základy první pomoci. Mezi těmito aktivitami samozřejmě nesmělo chybět spoustu společných her, jako třeba pandemie nebo našich oblíbených patnáct kopí! – Kim

Divoké Kočky

V pátek a sobotu 13.-14. 10. 2023 se Divoké Kočky sešly u kina, a odtud vyrazily na Modrou Hvězdu.

Na Hvězdě si nechaly věci a šly na hřiště, kde závodily v běhu a pak hrály hru Země Láva a pár dalších. Poté se vrátily zpátky do klubovny kde vymýšlely zbrusu nový družinový pokřik, zahrály si deskovku černé historky a přitom jedly večeři. A pak už byl čas se zachumlat do spacáků:).

Druhý den ráno se sbalily a vyrazily na rozcvičku, po které následovala zasloužená snídaně. Dopoledne začaly batikovat kusy látek, které se poté na další schůzce vyvěsily v klubovně na Lékárně a udělaly tak z ní o něco hezčí místo pro schůzky. Pak následovala svačina a krátká hra, po které dodělaly batikování látek a byl oběd. Pak už jen zbývalo uklidit klubovnu, zpětná vazba a poprvé si zakřičet nový pokřik. – Editka (11 let)

Polární Lišky

Jako každou výpravu jsme se sešly kolem páté hodiny, tentokrát u kina. Poté jsme si řekli co a jak a začali jsme programem který nám vedoucí připravily.

Každé daly jednu věc, ale my jsme nesměly ostatním říct co máme (např. to byly nějaké piškoty a donuty, já jsem měla buzolu, atd.). A měly jsme se rozhodnout kam půjdeme. Nakonec jsme šly na tzv. ,,houpací most“. A postupně jsme měly rozbalovat  ty naše věci.

Večer jsme měly na Melíšku Halloweenskou párty, proto si každá měla přinést svůj kostým. Hrály jsme hru, vedoucí vždy řekly otázku a my, když jsme věděly odpověď, tak jsme zazvonily na takový zvoneček uprostřed stolu. Poté jsme ještě trochu blbly a šly jsme spát.

Ráno jsme si naplánovaly a rozvrhly co budeme jíst. Šly jsme nakupovat ingredience, nebo jsme šly do klubovny v lékárně, jestli tam nejsou nějaké trvanlivé potraviny např. prášek na bramborové placky. Lékárna nám nešla odemknout, ale nakonec se k nám přidala Pecička, šáhla na klíč  a hned to odemknula. Poté jsme šly zpět na Melíšek, kde na nás čekaly hladové vedoucí, ale neměly jsme ani olej ani mouku, a tak Pecička s Broskvičkou běžely k Áje domů a přinesly olej, bohužel ho bylo strašně maličko a my nevěděly co dělat. A tak nás napadlo, jestli mouka nebude v lékárně. Nicméně tam nebyla, a tak jsme se domluvily, že to zkusíme s krupičkou. Tak Pecička  s Broskvičkou vzaly krupičku. A kupodivu se to na ty kamna moc nelepilo a bylo to dobrý (ty bramborové placky). Při vaření jsme ještě dělaly úkoly ve stezce.

Potom měla Broskvička program na téma mapy, akorát musel být venku, což znamená, že jsme zmokly protože pršelo. Ale my nejsme z cukru a měly jsme s sebou pláštěnky:).

Dále měla fitku Betty, pořád pršelo, tak jsme jí měly jenom chvíli. Běhaly jsme kolem kuželů a házely si míčem.

Poté jsme šly dovnitř a Terka měla program na bezpečnost na internetu. Takže každé doma vytiskla test, ten jsme si vyplnily a pak společně zkontrolovaly.

Pak jsme šly do kina předělávat družinovou nástěnku. Která se nám moc povedla.

Nakonec jsme si daly večeři, vyblbly jsme se a šly spát. Ráno jsme si zabalily věci, a odnesly jsme věci z programů do kluboven.

A jely domů.

Výprava se moc líbila a těšíme se na další.   – Konzerva (12 let)